區議會的善後工作
區議會的善後工作

區議會宣誓在即,引發議會歷來最大規模嘅「辭職潮」。港府今早刊憲,公布全港區議會共有214個議席出缺;仲有傳媒統計話,最近一星期有至少209名反對派議員辭職,連同之前已離任嘅,累計空缺議席已超過250個,超過議席總數嘅一半。廣男覺得,呢個局面係「有好有唔好」,好嘅係正常履行區議會職能嘅建制派,能夠喺部分區議會「翻盤」取回主導權,包括灣仔、九龍城等四區;不過,由於大量議員離任,部分地區嘅民生服務亦必須暫停,街坊難免受影響。就此,廣男想提出一啲建議,希望可以解決區議員服務「真空」嘅情況。


民間多走一步 互相補位


政府官員多次表明,政府無意短期內舉行區議會補選。換言之,區議會過半議席或將長期懸空,議會能否如常運作是一大疑問。按照「正常情況」,區議員有兩大職能,其一是就地區事務向政府提供意見;其二是為街坊提供民生及地區服務,如處理居民求助及針對地區事務嘅投訴等。


當然,區議員嘅角色絕非「獨一無二」,亦非無佢哋不可。單論地區諮詢組織,其實仲有各區撲滅罪行委員會、分區委員會等,都具有反映地區意見職能。上述兩個委員會成員嘅背景多元化,包括商場經理、非牟利機構代表、前區議員、非政府組織代表等,講到熟悉地區事務同專業範疇知識,佢比部分區議員更豐富。


至於地區服務方面,大量區議員離任、議辦關閉,無疑會對市民帶來不便,但影響只屬短期。唔好忘記,依家仲有不少地區工作者仍然默默付出,即使佢哋無公職在身,但熟悉社區事務同對工作有熱誠,一直為街坊排難解憂;加上不少社福團體、社區組織一直喺地區運作,不停為市民提供協助及支援,只要社區工作者同不同組織「一人多走一步」、互相補位,要填補區議員服務嘅空白處,一定唔係難事。


反對派遺害 不應由市民承受


反對派議員胡作非為嘅遺害,無理由要市民來承擔。民間要出力,政府亦須有承擔。各政策局及部門,包括民政事務局同勞工及福利局,都應該提供額外支援,甚至考慮增撥資源畀非牟利和社福團體,確保地區服務不受影響。與此同時,民政事務總署亦要好好準備,盡快增加人手以及宣傳,處理未來可能大幅增加嘅市民求助個案。


區議會未來嘅定位、職能如何,會否有轉變或改革,現階段仍屬未知之數。不過可以肯定嘅係,作為《基本法》規定嘅非政權區域組織,區議會未來必須聚焦民生、地區及福利工作,專注為街坊謀福祉,絕不可能過度介入政治紛爭,否則只會重蹈覆轍,令區域組織再度變成政治角力場,最終受苦嘅咪又係廣大香港市民。


原圖:RTHK

請Follow我們的YouTube頻道:https://bit.ly/2kgU8qg


下載我們的手機應用程式,收看第一手精彩內容:https://www.speakout.hk/app


瀏覽我們的IG:https://www.instagram.com/speakout_hk/?hl=zh-hk

18
好正
4
心心眼
4
好好笑
3
令人傷心
3
嬲爆
其他觀點

評論

  • +85298****49
    +85298****49
    2年前
    0 回應 檢舉
    Excellent
    • shuyicai58@gmail.com
      shuyicai58@gmail.com
      2年前
      0 回應 檢舉
      没人要看你破烂女人王云章!
      • Happy21
        Happy21
        2年前
        0 回應 檢舉
        :blush:

        沒有更多評論

        沒有更多評論

        你可能感興趣