用「點心紙」開發土地
用「點心紙」開發土地

因為全國政協副主席、前特首梁振英提出喺大欖郊野公園邊陲地興建居屋,引發咗一輪關於房屋政策嘅辯論;廣男留意到,對於梁振英嘅倡議,有人表示喺2018年土地大辯論時,市民已經「排除」咗呢個選項,廣男就喺度諗,關於開發土地,如果用「點心紙」形式俾人揀,當時啲人當然會揀晒自己偏好嘅土地選項、放棄其他有價值嘅選項,但土地問題如此嚴峻,點解唔係我哋全部都要考慮呢?再者,依家時移勢易,我哋仲要依靠一個幾年前嘅「選擇」去做決定?咁樣做,又對唔對得住要上樓、上車嘅市民呢?


當時市民反對 現在可變歡迎


喺呢度,廣男想舉出一個實例,幾年前,上屆政府全力搵地,甚至不惜背負「盲搶地」、「興建插針樓」嘅攻訐,都堅持「大大小小」、「長期中期短期」嘅土地都搵,幾年過去,一啲當年被指係「插針樓」嘅單位落成,例如位於柴灣漁灣邨嘅新樓,廣男仲見到連反對派議員都「讚好」,稱「整座公屋入伙,是代表著有數百戶家庭,終於可以改善居住環境,有較合理的生活空間。大家在參觀時都為準住戶感到高興」;廣男想問,如果當日上屆政府無堅持,依家呢幾百個家庭會如何呢?唔好忘記,同區嘅「插針樓」,仲有已經變成綠置居嘅蝶翠苑,單單係柴灣,近年已經多咗超過1,600個「插針」單位!


事實上,喺土地問題嚴峻嘅情況下,唔理係填海、郊野公園邊陲地、改變土地用途、開發新發展區等,其實全部都要考慮,當中原因好簡單,因為香港嘅房屋短缺問題,絕對唔係執行「少部分」土地選項就能夠解決。好可惜,上屆政府積極搵地,依家政府就有啲「後勁不繼」嘅感覺。據報,上屆政府搵咗210幅短中期房屋用地,當時改劃好嘅96幅用哋估計可供應近12萬個住宅單位;但今年三月,整體上只改劃好66%,到底當中有咩問題?點解上屆政府雷厲風行,今屆政府就好似「慢呑吞」咁呢?如果呢個情況持續落去,輪候緊公屋、等緊買居屋同埋想買私人樓嘅市民點算?


快找「半生熟」的土地


對於政府或者部分社會人士而言,填海造地或者開發新發展區,係解決房屋問題嘅不二法門,但係,等填海地或者新發展區,可以用上20年甚至30年時間,基層市民根本就無可能等到。故此,廣男認為政府應該全力搵不涉收地、附近有交通配套嘅「半熟地」,當中一個絕佳選擇,就係喺大欖郊野公園邊陲地建屋。廣男唔知道,會唔會有持份者因為「唔係我提出建議,我唔做呢樣嘢」嘅想法,但從政者、管理社會嘅人,職責就係為社會、為市民謀福祉,面對市民嘅住屋難題,香港各界之間實在唔應該分彼此;有啲嘢,唔單止要做,最好就即刻做! 


圖片來源:政府新聞處


請Follow我們的YouTube頻道:https://bit.ly/2kgU8qg


下載我們的手機應用程式,收看第一手精彩內容:https://www.speakout.hk/app


瀏覽我們的IG:https://www.instagram.com/speakout_hk/?hl=zh-hk

10
好正
3
心心眼
4
好好笑
0
令人傷心
0
嬲爆
其他觀點

評論

你可能感興趣